Pagini

marți, 2 februarie 2010

Deraiaj

De câteva luni, cu o ciudă teribilă,  
Întreb, parcă pentru prima dată,
Pe rând, fiecare trecător,  
Dacă te-a văzut cumva furişându-te
Printre ţevile de la calorifer.
  
În prima zi mi-am zis că pregătirea mea...
Ţinuta, ori o uitătură îndoielnică  
Au stat între mine şi măruntaiele oraşului.
Apoi, nu ştiu cum, -şi nici nu vreau să ştiu-
În ziua a doua mi-ai apărut în vis.  
  
Te intercalai cu vulturul iubitor de ficat în sânge,
Cu religia acelor vremuri şi, tot uneori,  
Cu fostele mele prietene pe care nu le-am dus niciodată la cinema.
  
Sunt un laş,  
Dar îmi e că acolo, pe un ecran atât de mare şi curat,
Când m-aş aştepta mai puţin,
Mi-ar apărea propriul stomac cu tot cu durerile lui, iar ei
Ar şti că am avut, c-o după-masă 'nainte,
O ceartă ca de la fluture la fluture,
Ca de la insectă la insectă.
  
Şi-a zis că şi Iisus şi-ar fi scos, atunci,  
Cele câteva cuie şi-ar fi fugit,
Aşa că locul ei, de azi,
Nu mai e în insectarul acela vechi.
  
S-a liniştit când i-am spus
Că unul nou
E gata-gata
Să sosească.

...
  
A, amice! Ştii ce-i acela trecător?
Trecătorul e un-fel-de-eu,
Iar eu,
Un fel de gânganie ce s-a înţepat cu acul
Care nu trebuia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...