Pagini

luni, 21 martie 2011

Totul se leagă şi totuşi

Fuga.
Fuga de tine,  
Fuga de gurile de metrou,  
Fuga de omul care abia a învăţat să citească.  
Am întârziat,
Să nu mă-njuri niciodată pentru poemul ăsta.
  
Fuga de tine, vocea cuiva care-a trecut prin toate astea şi ştie  
Că e vina lui.  
Şi te lasă să pleci
Şi ştie cum au să se termine toate.
Şi te primeşte-napoi fără vreo-ntrebare care să te pună, cumva,  
În încurcătură.
  
Am putea să sfârşim,
Luna-i lună, veşmintele-s veşmite,  
Toţi ochii ăştia nu înseamnă absolut nimic.
Am început să mănânc tot mai multă pâine
Am început să mănânc aripirile îngerilor
Am început să scriu despre păsări dintr-o insuficienţă pe care nu mi-am dorit-o niciodată.
  
Să reparăm ce se mai poate repara, spunea cineva odată, şchiopătând.  
Totul până când cineva -de aici sau de dincolo- ne va salva.
Totul până când cineva -de aici şi niciodată de dincolo-
Ne va lăsa să cădem acolo unde
Vom crede, pentru un timp,
Că ne e locul.
  
Şi pentru că toate poemele mele se termină frumos,  
Azi am plantat un copac în curtea dinaintea visului.
Au ieşit câteva buchete de flori.
Le ud în speranţa ca într-o dimineaţă următoare
Să se schimbe-n ceva asemănător
Unui arbore.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

iubire

iubire  uitare și așternut pădure un cerb pierdut un diamant ce stă doar în frunte acolo îl vei găsi călătorind călătorind cu picioarele goa...