Pagini

luni, 14 februarie 2011

diez 2

Îi plăceau portocalele mai mult decât îi plăcea de Dumnezeu,  
Poetul german Bertolt Brecht,
Maşinile de epocă,  
Fumul nesfârşit al ţigărilor de foi
Sau orice bărbat născut o dată cu mine.  
  
Îmi amintesc rafturile, bucătăria cu deschidere la balcon,  
Scaunele veşnice ale lui Ionesco,
Andrieş-sau-aşa-ceva şi mintea mea învăţând să urască.
Îl simţeam, dintr-o dată, suflându-mi în ceafă ca un viscol, iar ea, stând acolo,  
Departe de mine, cu un fel de neputinţă în faţa zeului.  
  
Apoi, cu mici atingeri, am adormit.
Acolo s-a frânt o poezie şi câteva vieţi, numai ale mele.  
  
Mi-a spus că s-a trezit şi nu mai eram acolo.  
A ieşit în hol, aşteptându-mă.  
Eram vizavi.
M-a găsit T. la câteva ore după, am zâmbit,  
Televizorul mi-a zâmbit înapoi.
  
"Nu mai plânge, femeie,  
Că-mi cad mâinile şi nu ştiu altceva decât să scriu!"
  
Aş vrea să-nchei vorbind de nişte aripi
Ce se lovesc la fiecare ticăit al prietenului meu fără casă.
Dar cineva îmi şterge cu-n prosop nou  
Toate puterile./"Nu mai plânge, femeie,  
Că-mi cad mâinile şi nu ştiu altceva decât să cer!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...