Pagini

sâmbătă, 14 mai 2011

3D

ai ieşit din viaţa mea ca o maşină lovindu-se
de un parapet din plastelină ce
nu ar fi putut să susţină nimic.
nici măcar pe mine.
parapetul eram  
eu sau
cel puţin aşa mi-aş fi dorit
o zi proastă sau
în oraşul ăsta în fiecare zi se plantează câte o bancă
poeziile mele conţin mereu câte o conjuncţie şi se repetă
pentru că poate atât pot eu să v-arăt
sfârşitul nu-i aici, dar hai  
să ne imaginăm că de azi nu mai putem face
nimic
  
aşa se scriu poeziile
curcubeele
schimbarea care nu ştie să vină înainte de ora 9
părinţii ţipă, se ceartă, nu-şi mai dau rând şi plâng unul
în sufletul altuia.
o să-i dăm o mamă de bătaie - îşi zic
îi dăm pe dracu - corectându-se
  
ai ieşit din viaţa mea ca o maşină lovindu-se
rostogolindu-se
migrenele nu mor niciodată.
tu
îţi mai aduci aminte cum ne-am cunoscut?
şi dacă mă străduiesc puţin
începe să doară.
/
ceva dinăuntrul meu îmi spune opreşte-te,
nebunule!
nebunule!
eşti nebun?!
  
da' de unde atât de multă bunătate?
îţi doresc să-mi coşi toate rănile/poeţii
nu se supără niciodată şi niciodată nu vorbesc
în numele lor.
şi niciodată nu vorbesc când trebuie.
când trebuie?
iar dacă pleci, eu când trebuie să-mi jur uitare?
eu când trebuie să-mi jur neputinţă?
eu când trebuie să încep a scrie
de-adevăratelea?
  
e ca atunci când ai citi ceva şi nimic
nu te mulţumeşte
ca atunci când ai toate cărţile pământului şi
nu deschizi nici măcar
o carte.
prăvălindu-te afară din ceruri
ai uitat o parte din cărţile tale acolo, iar acum
trebuie să inventezi altele?
trebuie să minţi, dar nimeni nu are a face cu toată povestea.
  
priveşte partea plină a vaporului
grădina dinăuntrul grădinii
moartea aduce râsul  
râsul aduce râsul  
plânsul te aduce pe tine
pe tine nu ştiu cine te-a adus, nu ştiu cine a comandat răpirea asta
peştii piranha trăiesc cât să-ţi rogi îngerul
să vină să-ţi spună o poveste.
  
a, încă ceva,  
îngerii nu mai au voie să spună nicio poveste
dumnezeu nu mai are voie să radă de nimeni
dac-aş ştii să scriu mai frumos aş scăpa de căluşul pe care mi l-aţi pus
dar ne împrietenim cum nu se poate mai repede
aşa e-n viaţă
te obişnuieşti
iar dacă nu ştii să te obişnuieşti, te va învăţa cineva la un moment
dat
iar după toată lupta asta cu tine
o dată obinuit
o să mori
  
iar după asta
cineva o să-şi amintească de tine
poştaşul nu sună niciodată de două ori  
iubeşte sau aruncă-te, dracului, în prăpastia asta care suferă
de singurătate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...