Pagini

marți, 23 martie 2010

Un ultim ropot

(Azi se ciocnesc vapoare mari  
Şi se ciobesc pe margini.
  
Suntem aşezaţi  
Pe punte-n fiecare colţ.  
  
Stăm în genunchi şi suntem  
Roşi de ură.  
  
Zeul priveşte,  
Ne va înveli de sus.
  
Vom fi căraţi pe treptele
A două paturi aşezate suprapus.)
  


Aş vrea să stau eu sus.
Aş vrea...
Ia uite, bolta mea se lasă moale,  
Iar el mestecă încă vesel  
Gutuile cu-arome calme,  
Hai!  
  
V-aşteaptă mese calde şi familii mari.
V-aşteaptă râsete vulgare şi ogari.
Îl pui să latre, oare ne va mai lăsa?
Să înnoptăm am vrea în patul lor  
Şi-atunci vom şti.
  
(Sau cine ştie...)
O aud, mă-ntreabă: "vii?"
Nu îi răspund şi sper ca ultime puteri
Să mă coboare înapoi.
  
Tot azi murim o dată toţi.
Vom învia, câteva mii.  
Vom scrie cărţi  
De colonii ce niciodată n-ar fi existat.
  
Azi ochii-mi mor, falangele-mi se părăsesc,  
Îmi curg din vene  
Line chei ca să deschid,
Să intru şi să-ntreb şi eu:
"Ei cine sunt
Şi ce doresc?"
  
Ei cine sunt, întreb de-atunci  
În fiecare zi,  
Dar visul viu îmi zboară-n sus
Peste grilaj.  
  
Aştept!
Îmi vor mai da măcar o şansă,  
Ce să se ducă-n transa dintre noi,  
În lumea lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...