Pagini

duminică, 14 martie 2010

Fragmente dintr-un androgin - Partea I

Cum aş mai putea să-ţi scriu acum?
În ce poziţii să mă mai aşez?  
Cu ce gânduri şi pentru ce?
A scrie complet gol nu e un mare clişeu încă.  
A fugi de la locul faptei - sănătate curată.  
  
Temperamentul ăsta aproape perfect,
Vorbele smulse cu o mână stângă,  
Fluturele devorator de vise,
Toate puse la un loc nu fac cât vălul de pace,  
Răzvrătit asupra-mi.  
  
"Stai liniştit", îmi spune,
Ca şi cum liniştea toată s-ar fi furişat
Într-o clădire părăsită acum aproape
O jumătate de veac.  
Că şi cum ai fi fost delegată să-mi ţi în frâu
O strângere de mână şi un ultim ţipăt,  
Care n-ar fi venit, oricum,
De la mine.  
  
"Problema e că, citindu-te,
Nu mai dau doi bani pe poemele mele zgribulite", i-am spus,  
Ca şi cum cei mai mari doi poeţi ai lumii  
S-ar război zilnic c-o spadă din franjuri
De cuvinte.
  
Transpusă într-un egocentrism, până la urmă, minunat,
Într-o voce pentru care m-aş fi vândut fără să privesc,  
Liniştea
Era singura preocupare  
A ta.  
  
Cum aş putea să te schimb într-o carte deschisă,  
Într-un cub cu toate feţele la vedere,
Neîncălcând nici măcar
O regulă?
  
Cum voi şti când să mă întorc cu flori,  
Fructe proaspete
Şi scutece pentru un prim nou-născut?
  
Aici anotimpurile se schimbă de la o zi  
La alta, într-o ordine de neconceput.
Aici bălţile duc un război neştiut
Cu câteva oglinzi de la 1900.
Aici sunetele sunt o crimă
Împotriva umanităţii.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...