Pagini

miercuri, 25 mai 2022

po #1

tenace
tenace tentaculele din pernă
porcul glazurat plin de sine dar și de ceilalți 
viața se deșiră din când în când în fața noastră, uneori plăcut, uneori nu chiar
așa că urcăm muntișorii și castanii la pas
a fost ora douăsprezece, în gara noastră se servesc de toate, o femeie fără cap stă nemișcată
nu încerca să pricepi, nimeni nu pricepe, nici eu nici doamna de lângă, nici domnul de lângă
aproape de carusel au construit ceva, ceva secret, la dimensiunile potrivite, verificăm zilnic, poate vedem câte ceva prin ferestre
dacă se termină, nu e nimic de zis
un carnețel mic, un bilet de călătorie, un binoclu, am avut fiecare animal în palme și fiecare mi-a spus câte ceva, așa încât acum nu-mi mai amintesc
ceea ce plantăm azi e pentru altcineva, altcineva, altcineva
asta nu e muzică
ăsta nu e un turn
un tur legat la ochi
am găsit o cochilie, acolo se ascundeau toate pe când oamenii nu știau că există instrumente de suflat, mandoline sau poarta sărutului
dacă nu azi, atunci când și dacă nu aici atunci unde să mă schimb într-un păun năuc singur, dar liniștit cu privire la asta
sunt un fel de vânător, văd în linia puștii cum căprioara se uită la mine și nu vrea să tragă, deși eu aș vrea și-i spun trage, e totul așa cum am stabilit
dar după cum știi, îmi aduce crenguțe de pin și apă și cu răbdare îmi linge toate rănile
îi mulțumesc cum pot apoi plec mai departe 
am cu mine un caiet în care scriu mititel: azi l-am văzut pe Dumnezeu, azi m-a văzut și el pe mine, azi m-a iertat vameșul, azi am murit dar doar cât să-nchizi un ochi
nu știu cine mă va găsi sau dacă mă va găsi cineva
ăsta nu e un joc cu arbuști boabe măcinate păsări afară din grădini
când dorm, când nu, când văd, când nu, când uit, când număr
din cizmele mele lumea e un pui de girafă, luna un pui din brânză
încercând să mulțumesc pe toată lumea m-am pierdut, eram pe un râu agitat și mă rugam să scap cu bine, nu mai aveam mâncare și apă, viitor sau dorințe care să nu plece a doua zi
abacul știe dar nu spune
oracolul nu vorbește cu oamenii
trecutul nu ne vrea pe noi cei de acum, orice-am face
apă e până la brâu
apă e până la glezne
apă e iar până la brâu
sunt un copil închis în casă și uitat acolo
oricât ar fi de târziu găsesc ceva de făcut: număr stele, fac forme pe tavan, gătesc o rață pe care nu știu cine a omorat-o, poate-a murit de bună voie, ca să am ce să mănânc
sar de la o vârstă la alta, de la o neliniște la alta, mereu o să fie mai frumos ce nu ai, ce nu poți și așa mai departe, urșii își mută casa de două ori pe sezon, eu tot din diurnă, vând tot evantaie, ai prins ideea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...