Pagini

luni, 19 octombrie 2009

Îmblânzitorul de pești

Nici dracul,
Despre care se zice ca le-ar ști aproape pe toate
N-a aflat încă.
Nici Dumnezeul din ceruri cu tot cu îngerii cei mai mici
N-a știut să gestioneze năpasta.

Ție-ți lipsea un trecut, buzele cele vechi.
Mie începuse a nu-mi mai lipsi nimic.
Fluturii se-ntoarseră la locul lor
Chemați de tine și de dor.
Geneza noastră - incolor.
Și moartea, agonia - imediat.

Atunci totul s-a-nchis.
Fără un semn de carte, fără ceva-nainte scris.
Și tu ai preferat mori.
Să te întorci în ploi și în noroi,
Pe-un nou tropic al racului,
Sub vechea talp-a dracului,
Ce nu va mai crăpa strivit.

Și câte vieți ai mai trăit de-atunci?
Și câte morți ai îndurat?
Iubita mea căzută în păcat,
În viitor, când ai să te sfârșești,
Mi-ar place-atât de mult să fiu chemat,
Să-ți amintesc "geneza noastră incolor",
Să vrei să te trezești, să poți
Și să ne uite-ncătușați.

Eu, păcătosul ancestral.
Tu, un copil pe-a cărui țipăt veacul tot să-l uite.
Înscriși în batalionul frunzelor ce cad,
În moartea ce ne lasă şi s-a dus.

Dar pân-atunci tu ai să coși
Cu fir de aur și pământ,
Scăparea noastră spre castel
Cu unicorn și soare pal.
Și cu rabdarea unui mareșal
C-am fost proscriși pe vremea când am început
Să despicăm bucăți de cer,
Să navigăm pe mările sărate,
Sa nu fim doi, să ținem inimile sparte.
Dar tu-ai să rabzi, tu, mică eroină,
Că firul nărăvaș va vrea mereu să se deșire
Ai sa-i reciți ceva din mine și ai să-i spui:

"Eu vreau acum să vină,
Că vina nu-i a lui,
Ci a unei poveri păstrate în călcâi
De care nu m-am lepadat în prima și ultima vară"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...