Pagini

duminică, 22 ianuarie 2023

gemeni

vladimir era un om de omenie
și estragon la fel (deși era pe-atunci numai un băiețel)
vladimir se trezea dimineața
și estragon se trezea
cu dimineața-n cap cutreiera ce rămăsese din deșert

pe spatele fiecărui om întâlnit - un salvator
la începutul fiecărei primăveri - o floare mică
dacă ești aici înseamnă că aici trebuie să fii

am adus apă de la fântână
pui de hipopotami curați de la târg
am adus o cheie
și din ultima iarnă-un fulg
o păturică
pentru când singurătatea mă face să plâng
și un castan cu flori mărunte pentru plug

știu cât e ora
știu ce zi e
văd o lumină din sala mare cu ceasuri false
am un ochi închis pentru când plouă
o mână curată
alta de ajutor
mă strecor doar unde nu am voie
și dezbrac anotimpurile de timp trecut

aici e piața centrală
aici sunt scene 
aici e fiecare cine vrea
e vară
e ora unei mari duminici 
și noi nu mai putem ieși din ea

sunt sigur pe mine
călătoresc doar noaptea
din stomacul meu de om ies tot felul de lucruri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...