duminică, 8 aprilie 2012

A doua duminică

1. lichidul acela aproape sacru

dintre mine şi tine
dintre tine şi ceilalţi
poezia se întoarce la mine
degeaba eşti un mare poet dacă numele tău
nu începe cu litera A

dacă am fi fost colegi de clasă
ne-ar fi numit unul după celălalt
am fi răspuns
fiecare în felul lui
ai fi stat în cealaltă parte a oraşului
şi mi-ai fi spus că am o curgere care plictiseşte





2. mi-ar fi plăcut să ştiu să fumez

mi-ar fi plăcut să ştiu să fumez
cu mâinile mereu ocupate
ca şi cum o spirală strălucitoare ar fi stat între mine
şi toţi dumnezeii cunoscuţi

m-ai fi întrebat cu ce mă ocup
de ce nu am ochii verzi
de ce m-am născut sub zodia asta bună la nimic

am mâinile goale
nu mă întrebi nimic
ştiind că fost adus pe lumea asta ovală şi plină de găuri
fără voia mea

la fel
ca şi tine.





3. alţi treizeci de ochi

alţi treizeci de ochi te privesc
şi nu înţeleg nimic
un zid de forma capului meu îmi apasă umerii
puţin câte puţin
uit care mi-e numele
uit palmele
dinţii tăi albii
nasul ascuns înăuntrul meu
spunându-mi
putem sta aşa pân-am să plec
pe mine
nu mă deranjează





4. patru

poezia moare o dată cu cei care o pun pe hârtie
să murim puţin, şi-au zis poeţii adunându-se
fiecare pe câte un scaun

şi-au uitat acasă mesajele salvatoare
simţul realităţii
inimile din linia-ntâi





5. nora e şi ea

nora e şi ea acolo
te priveşte pe ascuns
mereu şi-ar fi dorit să fie băiat
mai ales acum

nora e şi ea acolo
respiră liniştită ştiind
că cineva
o femeie tânără şi frumoasă
cu porii aprinşi şi buze calde
îi va ţine locul o vreme





6. într-o zi

într-o zi vom fi şi noi plictisitori, îmi spui
nu ne vor lăsa să citim împreună
atunci nu citim
s-o crezi tu
s-o creadă ei

noi nu vom îmbătrâni niciodată
fiecare ştie câte ceva despre zbor
am uitat de toate femeile de ieri şi de azi
am să-ţi cumpăr cinci flori albastre

Soviany nu mai vine
te-a trimis pe tine acolo
nora ştie şi ea despre isprava lui
îşi trimit mesaje
doi adolescenţi pe care-ai face bine să-i crezi pe cuvânt!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

poate tu erai

poate tu erai - cunoscut și mă tot strigai să vin să te ascult poate tu erai - neștiut și mă tot chemai să vin să-ți cânt poate tu erai auzi...