joi, 30 mai 2024

arama

de câte ori m-am învârtit în jurul soarelui
și câte mese de unul singur
o să-ți dăruiesc un cărtărescu cu un pistol între pagini, cu o pasăre zburând aiurea, căutând capătul deșertului
obiecte peste obiecte aruncate neîntâmplător
cearșafuri albe
chitări
și rugăminți
fără ochelari arăt ca o cârtiță
mi-ar plăcea să ne uităm împreună la filmul ăsta, vrei?
ai mâini frumoase, sper să nu omor toate florile pentru tine
și nici calul care așteaptă
mutând pioni, schimbând cauciucuri
de neînțeles ca o primăvară în august

aici stocul de lacrimi
solul de pace
mă cheamă arcadie
mă cheamă Iuliana
mă cheamă: și zici tu cum te cheamă
port pene, balene și timp trecut
îmi zice Marte și am o zi cât toți sorii
pot găsi multe cuvinte cu care să spun: m-am pierdut, niciunde nu e acasă
rotesc chei în yală, număr orașe
uite portocalii ce frumos se uită la noi
și cum ne fac cu ochiul
uite cum se plimbă veverițele pe deasupra
cu nuci și trifoi
și apărătoare pentru ochi

dac-ar fi să fim prieteni, am fi prieteni buni
dac-ar fi să fie capăt, ar fi un fir cu nouă capete
povestitorul povestește
omul face și desface
fata așteaptă
care e trupa ta preferată
cum preferi norii, sărați sau cu vanilie
cer cercetătorii cerșetorii cerbii cerurile cercul cine caută cealaltă cetate când corpurile cad cu credința că se vor întoarce
un un untul rămâne deasupra
ur urmele le ștergem individual

sunt pe o planetă pe care oamenii sunt buni
unii cu alții și cu mine și cu tine și
culeg fructe și legume și legături anapoda
și le pun în ordine
ordinea asta dezordonată cu care
ordinea asta dezordonată cu carne și pene și perne și ceas exact

acum caut o încheiere blândă
o închidere
în orașul panaceu
în orașul palimpsest
am căutat în dicționare, cred că ele mi-au spus

sub trofeul acesta, o pasăre
e un poem lung, știu, mă ierți tu
se întoarce cineva la mine și tu zici:
aici e
și arăți spre inima de rezervă
aici e
și arăți spre ursul p-panda p-polar
care vorbește corect și poate aduce luna la tine pe balcon, dacă vrei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

și când nu se întâmplă nimic tot se întâmplă ceva murmur muzici faze totul într-o împreunare perfectă, fără să știm un observator dansează a...