Pagini

joi, 10 iunie 2021

clasic

Ascult rar muzică clasică. Mereu am ascultat pentru perioade foarte scurte, apoi cu pauze, lungi. Dar un alt motiv pentru care îmi e greu să ascult, e că îmi aduce aminte de Pompilius. Singurul meu prieten care ascultă muzică clasică cu dedicare. M-am supărat tare când Ruxandra, intrând la el în casa, a spus că are senzația că a intrat în casa unei femei bătrâne. Ce știa ea.

L-am sunat, cred, de câteva ori și nu a răspuns. Apoi, pentru că m-am simțit rănit sau din orgoliu sau ambele, nu am mai sunat. Dar sper că ești bine. Chiar dacă speranța e nesănătoasă.

pe țeava de pușcă stă o pasăre în timp ce cântă despre războaie și copiii lăsați singuri
apoi privește în zare
își amână zborul și se uită de foarte aproape în ochii mei
de acum cântă altceva și pușca începe să se miște 
dar n-o să tragă niciodată
așa că pasarea cântă contemplând
dar o să tragă doar o dată, pe lângă țintă
când nu e nimeni în jur

prin ochiul puștii privesc și eu ca printr-un telescop
dar luna nu e mai aproape
apoi plec împreună cu păsările rămase
acolo unde ba e soare, ba plouă
ba e nisip, ba iarbă până la brâu

pe țeava de pușcă stă o pasăre în timp ce cântă pentru sine
dar auzim și noi
și apusul se întinde pe pâine
și somnul pe oase
ca să ne trezim zâmbitori
în același pat moale, moale
cu vedere spre sine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...