Pagini

miercuri, 17 august 2022

26 de quan-uri pentru om

cântarul

a fost odată un cântar
ce cântarea doar lacrimi



caviar

caviar pentru portar și pentru girafa scundă



rătăcirea

am rătăcit
destul



rolul

rolul viselor mele paralele
încă nu știm care e



mașina

am fost odată-ntr-o mașină care ducea spre roma
dar ne-am oprit pe drum să vedem zebrele și elefanții
cântând pe mai multe voci
și să ne uităm de jos de unde eram la toate stelele



sunt

sunt sunt atât de multe feluri
în care pot să spun
dar tac



favoriți

oamenii au tot felul de favoriți
pe unii îi scot în față la luptele cu cocoși
pe alții nu



binevenit

am fost bine-venit între oameni
o vreme



apa

apa care nu are gust vindecă



insula

pe o insulă un preot
privește întinsul



cina

la cina asta nu plânge nimeni
chiar dacă și dacă și timp trecut
mai bine privim soarele cum intră în camera de zi



binoclul

printr-un binoclu văd
haltele cu păsări și iubirea
și trenurile cu bondari deasupra și muzicuțe
parcul din mahala
și ceva ce e mereu viu



păunii

păunii au grijă de grădiniile zoologice
când nu se uită nimeni



de aici

de aici și până mai departe
e la fel ca de aici și până mai aici



sigur

sunt sigur
după care pleacă însângerat, dar de bună voie cocoșul ăsta
și nu promite că se întoarce mâine



unde duc

unde duc drumurile care nu duc nicăieri, a întrebat băiatul cu maieul prea scurt și cu brațele murdare
sigur duc undeva zice marinarul
apoi se oprește și se uită la cer apoi se oprește și se uită la lungul apei
apoi la grădini
apoi la sine
apoi la băiat
apoi zâmbi și amândoi înțeleseseră
că merită să ai răbdare



caracatița

caracatiță într-o bucătărie cum puține sun
pare speriată
bucătarul are o lacrimă în colțul ochiului
își amintește cine e cine sunt amândoi
și o roagă să plece până nu vede cineva



deschis

dacă m-aș deschide v-aș înghiți pe toți
zice vânatul în fața puștii înțelegând
apoi o mică greșeală iar el se întoarce acasă încă iubindu-i pe oameni



cerbul

interogat cu amănuntul
cerbul n-a zis nimic
ochii lui erau calzi și sinceri
și nu căuta să se bată cu nimeni în dimineața aceea



cârma

se apropie momentul?
ține cârma strâns și
cântă



de câte ori

de câte ori am crezut că știu?
de multe ori
de câte ori am știut?
de mult mai puține



cine știe

cine știe ce-o să zică
furnica
mai bine culeg și eu câteva fructe uscate
și le pun în pod unde am toate instrumentele mele muzicale
și-o pisică cu un singur ochi
care-mi știe numele
pasul
și mirosul



caii negrii

la conac liniște
caii negrii aleargă în pădurea proaspăt plouată



în afara Bucureștiului

suntem în afara Bucureștiului
vorbim dincolo de reguli
greu de spus cine pe cine amenință



toți o apă

suntem toți o apă și-un pământ bune de mâncat 
și la nevoie dar și duminica




oricum ar fi
e



18 aug

guliver

ce sens are să fii mare dacă nu te vede nimeni
bodogăne guliver în pantofii lui maro
unul de-o mărime, altul de alta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

teritorial te caută puși pe scandal băieții se aude cum despart cuvinte cum încalecă eu lipsesc cum știu să lipsesc și vorbesc cum știu să v...