Pagini

joi, 7 iulie 2022

Gu

tata lucra în tura de noapte
număra zebre și stele cu o singură latură
nu sărbătoream niciodată și nu ne aduceam aminte nimic
așa era la noi acasă
fiecare știa foarte bine ce are de făcut
într-o dimineață, când să plecăm la vânătoare, mi-am dat seama că nu mai pot continua așa
am lăsat pușca și am dispărut înainte să mă vadă cineva
acum caut chei și poteci de întoarcere
mâneci lungi flori la gleznă

mama n-a văzut niciodată lumina zilei
carul mare luminile orașului
n-a auzit vocea mea la terase și nici nu m-a ținut în brațe să uit de unde-am venit
nu știa mai mult decât mine
o dată, am găsit într-o carte răspunsul la toate întrebările
o dată, am uitat că sufăr
am mestecat totul pe o singură parte și am cântat ultimul cântec

am văzut ce era de văzut am căutat ce era de căutat
ochii mei albaștrii se văd departe și mâinile mele ajung acolo unde girafele nici nu visează
sunt toate greșelile, gafele, serile strâmbe și diminețile în care redeveneam bărbat
deschid prima ușă - nimeni
o deschid pe a doua - câteva fețe cunoscute
o deschid pe a treia - tot eu
pe a patra, a cincea, dar nu intru
rămân afară și caut semnele, trec de cealaltă parte a căii ferate
adun fructele cele mai mici, apoi uit de ce sunt unde sunt

nu mai e nimic de făcut
de regretat
de încercat
un prieten e un animal cu blana purtată pe dos
un părinte e un copil pierdut de-acasă
un regret e un ghimpe ca un șarpe mare și lent care își găsește culcușul aici

dizolv totul
totul mă dizolvă
privesc cu un ochean
apoi cu un binoclu
apoi cu ochii închiși
și văd cum orașul se desface foaie cu foaie
în serile în care cineva se gândește la toate astea
împreună cu altcineva și nu pricepe cum sunt toate posibile
tocmai aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...