Pagini

miercuri, 13 iulie 2022

cuvinte

protestatar
contestatar
tata
regele moare, dar cu pași foarte mici
își anunță sfârșitul conștiincios, ca nu cumva să ne îndoim
îmi pare că cineva ar putea să facă mai multă liniște

protestatar
contestatar
tata
armata gata
fata altfel
pata la fel ca oricare alta
gheata nouă
batalioanele pe bilețele mici din hârtie

lumea asta e altfel decât mi-am imaginat
mă trezesc dintr-un vis în alt vis în alt vis
căutând chei portari pescari argintari
iar ei mă privesc de pe margine înțelegător
în final unul îmi întinde ceva nu văd bine
sunt iar în paris, mă minunez de semafoare și cupole și nu-mi permit să mănânc la restaurante

am douăzeci de ani
schimb câte ceva dar nu face nicio diferență
am patruzeci stau cu ochii închiși
câmpiile haine noi
număr bani până mă plictisesc
număr stele până pricep că și eu sunt una

am mâini mari vise mari
stau în apă caldă și mă întreb
cum se sfarmă magia și cum pui alta-n loc

niciun răspuns al nimănui nu e valabil
scrisorile se întorc singure umpluu cutia poștală
în oraș cineva merge dintr-un punct a într-un punct b pe bicicletă
va ajunge la capăt altcineva
va spune altceva
va regreta altfel
și va privi aviaonele de pe pod fără să știe cine pleacă și cine rămâne
cât costă un bilet sau cum să-ți ceri iertare când nu crezi c-ai greșit

e încăpător orașul
e încăpătoare inima mea
un poem poate să fie scurt, un singur cuvânt
sau poate să nu se mai termine
un om poate să fie blând sau poate să strice planșele altora

dintr-un măr - un vierme
dintr-o vară - o bătaie cu apă
dintr-un om - un cântec
dintr-o balenă - o jumătate de corabie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#

un om un cântec o sclipire din ochi încă ne putem trezi din somnul cel mai adânc încă putem zbura cu o singură aripă să călărim o stea și să...